Join us

Autoresponder Terbaik!

Instapage

Thursday 18 September 2014

10 Fakta Menarik Tentang Ecommerce & Internet!

Berikut adalah 10 FAKTA YANG MENARIK!!..

1. Dengan menyambungkan televisyen tempatan diubahsuai dengan talian telefon, Michael Aldrich mencipta membeli-belah dalam talian pada tahun 1979.

2.  Pizza Hut adalah salah satu jenama utama yang pertama untuk percubaan dengan perdagangan dalam talian, bermula pada tahun 1994.

3.  India adalah pusat kepada pasaran e-dagang yang paling pesat berkembang, dan Perancis pula merupakan pusat kepada pertumbuhan e-dagang yang paling perlahan.
4.  80% daripada pengguna talian telah menggunakan internet untuk membuat pembelian, dan 50% daripada pengguna talian telah membeli dalam talian lebih dari sekali.
5.  Peruncitan buku, video, muzik, perkakasan komputer, perisian, elektronik pengguna, pakaian dan kasutboleh membuat anda kaya!
6.  Blog adalah hebat untuk meningkatkan e-Commerce perniagaan! Kajian mendapati 41% daripada rakyat dewasa Amerika Syarikat membaca ulasan dan blog sebelum membeli barangan di Internet.
7.  Berdasarkan statistik, Jumlah penduduk Malaysia seramai 30 Juta,  67% Populasi penduduknya adalah pengguna internet !
8.  71% daripada pembeli percaya mereka akan mendapat tawaran yang lebih baik dalam talian daripada di kedai-kedai.
9.  70% daripada pemilik tablet melayari atau mencari dan membuat penyelidikan produk manakala 47% membuat tempahan untuk barangan!
10. Hampir 63% daripada peniaga dalam talian di Malaysia menjual Fesyen & Aksesori

*P.S - Para 7 tuh yang best :)  Ada nampak peluang tak disitu?? 

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...