Join us

Autoresponder Terbaik!

Instapage

Monday 1 September 2014

Jom Lawat S.O.H.O Saya



Workstation saya yang tak seberapa :)
Siapa kata SURIRUMAH tak boleh berniaga online?
Siapa kata TIADA PRODUK tak boleh berniaga online?

Antara keperluan nak online bisnes nih yang pertama sekali No. #1 Internet.  Hehehehe..Of course lah kalau tiada internet nak bisnes mendenyer :).  Saya hanya menggunakan plan internet dari pihak Yes.

No. #2 Laptop.Haa kalau tiada laptop, PC pon jadiklah..dahulu kala saya menggunakan PC shj..hasil rezeki duit bisnes juga telah sambar satu Laptop Acer jekk..

No. #3 Produk.  Ada orang bisnes online kata KENA ada produk...tapi zaman sekarang sudah berubah..TIADA PRODUK pon Boleh bisnes... join Shaklee lerrr..meh saya ajarkan macam mana :)

No. #4 FB Pages.  Zaman sekarang sungguh mudah!...Nak jual cara mudah dan cepat dan mesra pengguna kena ada FB Pages produk yang nak dijual itu.  Kalau Nak menarik lagi bagi nampakkan FB Pages kita tuh lebih PROFESIONAL, anda kena ___________.  Hehehehehe kalau nak tahu RAHSIA jom join Shaklee.. saya ajarkan dari A - Z.  

No. #5 Folder Borang Pos Laju.  Folder borang pos laju?? Apa keperluannya tuh??  Hehehe ok Folder nih khususnya untuk salinan slip-slip poslaju yang dihantar oleh anda kepada pembeli anda.. JANGAN BUANG SLIP POS LAJU..SIMPAN! Supaya sebagai rekod anda juga!

Folder Salinan Slip Pos Laju saya bagi tahun 2014 :)

No. #6 Flyers.  Pentingnya flyers nih adalah untuk memaklumkan kepada pembeli atau bakal pembeli produk anda apa produk yang anda jual.  Sertakan sekali Flyers kepada pembeli dalam pesanan yang dihantar itu ya.  Nak bagus lagi buatlah cop nama perniagaan..baru RM6 jek kalau tak silap saya di kedai-kedai cop.  Untuk flyers pula, kalau tak silap saya...nak masukkan flyers dalam akhbar metro atau apa-apa akhbar..kedai akan amik RM 0.04 - RM 0.07sen sekeping..  kalau ada budget bulehlah war-warkan bisnes anda :)

Flyers Produk shaklee 2014..murah jek :)
No. #7 Usaha.  Duit bukan datang bergolek-golek depan kita..if ingin berjaya kita kenalah ada sedikit usaha dan lebih baik lagi kita laksanakan Solat Dhuha agar di murahkan rezeki kita oleh Allah S.W.T.  Dia adalah Maha Pemurah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...